Germania vrea sa incurajeze folosirea masinilor electrice

shutterstock_256788505Parlamentarii de la Berlin vor folosi, incepand de anul viitor, masini electrice, parte a unor masuri prin care Germania vrea sa incurajeze tot mai mult sofatul ecologic. Producatorii germani de autoturisme doresc insa stimulente de la stat, pentru a impulsiona vanzarile lente de masini electrice.

Discutiile din parlamentul german sunt in curs de desfasurare si acestea vizeaza completarea flotei Camerei cu masini electrice, in contextul in care contractul cu un furnizor ce pune la dispozitia parlamentarilor 100 de vehicule din clasa medie ar urma sa expire la mijlocul anului 2017.

Potrivit Bundestagului, scopul este de a reduce emisiile de noxe de carbon in cadrul flotei Bundestagului la 95 grame pe kilometru pana in 2020 – care reflecta obiectivele discutate la conferinta ONU din decembrie, de la Paris, privind schimbarile climatice.

In 2013, guvernul cancelarului Angela Merkel a reafirmat obiectivul ca numarul de masini electrice pe drumurile din Germania sa ajunga la 1 milion pana in 2020.

Federatia germana de Automobile a cerut insa guvernului federal „impuls” pentru mobilitatea electrica, declarand ca stimulentele financiare de la stat sunt necesare pentru a convinge consumatorii sa treaca la cumpararea de vehicule electrice.

Potrivit revistei Der Spiegel, propunerea vicecancelarului  social-democrat Sigmar Gabriel de a se acorda o suma de 5.000 de euro la cumpararea unei masini electrice a fost discutata in cadrul unor intalniri dintre guvern si reprezentantii industriei auto.

Acordarea unei prime directe pentru cumparatori a fost deja respinsa de ministrul german de finante Wolfgang Schäuble. De altfel, purtatorul de cuvant al comisiei de buget din Bundestag, Eckhardt Rehberg, considera ca „Industria de automobile a castigat deja miliarde in ultimii ani si este suficient de puternica din punct de vedere economic, astfel incat sa nu fie nevoie sa fie sustinuta de contribuabili”.

Cererea de vehicule electrice este inca slaba in Germania. Din cele 3,2 milioane de autoturisme noi inmatriculate anul trecut, doar 12.363 au fost masini electrice. Descurajarea cumparatorilor porneste de la preturile ridicate ale acestor masini,  autonomia redusa si numarul insuficient de puncte de incarcare a bateriilor auto. Actualele 5.600 locatii de incarcare publice sunt mult prea putine, comparativ cu cifra de 16.000 discutata de guvern, acuza producatorii auto.

Discutii cu privire la aceasta problema erau programate intre cancelarul Angela Merkel si sefii celor mai mari trei producatori auto germani – Volkswagen, Daimler si BMW, potrivit Der Spiegel.

Sursa si stirea completa: dw.com

03.02.2016