Nu exista sali de clasa si nici profesori. Bine ati venit la Scoala Holberton, o noua scoala de specialisti IT, deschisa la inceputul acestui an, in San Francisco (California), si care a lansat, pe 31 martie, procesul de admitere pentru urmatoarea promotie. Atmosfera art deco, canapele si scaune, cafenea, spatiu larg deschis. Locul arata mai mult decat un simplu sturt-up din oras.
Initial proiectul a fost demarat de trei francezi stabiliti in Silicon Valley. Anul trecut, si-au parasit locurile de munca de la Apple, LinkedIn si Docker, si au infiintat o tanara companie specializata in cloud computing. Acum aspira sa-I invete pe americani programare, cu metodele de predare importate din Franta.
“Nu sunt cursuri oficiale, se invata cu inima. Predarea se bazeaza pe proiecte pe care elevii le realizeaza ca o echipa”, rexplica Julien Barbier, unul dintre cei trei fondatori ai scolii – al carei nume aduce un omagiu lui Betty Holberton, care a participat in 1940 la crearea primului calculator. “Noi oferim studentilor nostri elemente pentru a face ceva, dar niciodata toate informatiile necesare. Scopul este sa-i invete pe elevi sa invete”, spune el. Cursul dureaza doi ani, cu sase luni de stagiu.
“Abordarea scolii Holberton satisface o nevoie vitala de schimbare, care este in conformitate cu piata muncii, deoarece este evolutiva si se bazeaza pe practica”, a adaugat William Brendel, un cercetator dintr-un laborator al Amazon si mentor voluntar in scoala.
Toti voluntarii lucreaza in companii mari (Google, Facebook, Microsoft) sau start-up-uri din zona. Scoala doreste, de asemenea, sa fie o alternativa la asa-numitele “bootcamps”. Pentru a intra in Scoala Holberton nu este necesara nici o experienta de calculator. “Ceea ce conteaza este motivatia”, spune Barbier. Inscrierea se face on-line, prin mai multe teste. Prima clasa va fi de 32 de elevi, inclusiv 40% femei.
Deschisa tuturor, Scoala Holberton se distinge prin modelul sau de afaceri. Cei doi ani de scoala sunt gratuiti. In schimb, elevii sunt de acord sa doneze 17% din salariul lor, pe parcursul celor trei ani in care activeaza dupa ce au urmat scoala. “Este o modalitate de a impartasi riscul cu studentii nostri, iar succesul scolii va depinde in totalitate de succesul studentilor sai”, precizeaza Barbier.